Tuesday 20 January 2015

Jom Tutup Aurat


Menutup aurat adalah perintah Allah. Berpakaianlah mengikut cara Islam agar diri kita dimuliakan. Didiklah anak-anak kita untuk menutup aurat dengan baik. Jom kita utamakan maruah dengan berpakaian sopan dan menutup aurat. Terdapat beberapa hadis yang boleh dirujuk berkaitan aurat.

" Hendakah mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan JANGANLAH KAMU MENDEDAHKAN AURAT DAN PERHIASAN KAMU KECUALI APA YANG TERZAHIR. " (Surah An-Nur : 31).

Sabda Rasullullah S.A.W
" Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka, adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat lelaki yang bukan mahramnya..."
(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang, (menggoda, nipis, ketat, seksi, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat), rambut mereka laksana goh-goh unta (didedah dan dibanggakan. Sungguh, mereka itu tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya.
(Hadis Sahih Riwayat Bukhari dan Muslim).

Pelbagai jenis tudung labuh terdapat di Istiqamah. Dapatkannya sekarang.



Istiqamah
Call / SMS 016-6651059 sekarang




No comments:

Post a Comment